BCC gaat een exclusieve strategische samenwerking op meerdere fronten aan met Wehkamp. In eerste instantie krijgt BCC de volledige controle over het elektronica-assortiment van de etailer.
BCC kan verder gebruikmaken van het fulfilmentproces van Wehkamp. Door het bundelen van de online kracht en services van Wehkamp met de elektronica-expertise en fysieke locaties van BCC, ontstaat volgens beide partijen een 'unieke propositie' voor de consument. Op termijn zal de samenwerking verder worden uitgebreid. Zo wil BCC complexere elektronische apparatuur voor Wehkamp gaan bezorgen en bij klanten thuis installeren. Ook moet Wehkamp op termijn gebruik kunnen maken van de fysieke locaties van BCC.
De samenwerking past in de visie van BCC op hoe de elektronicamarkt zich ontwikkelt, zegt topman Herman Bramer. “Wij geloven in samenwerking en partnerships, niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn.” Omnichannelretail in elektronica krijgt zo volgens hem een ‘nieuwe dimensie voor de consument’.
Voor de klant verandert er aan de voorkant niks en hij blijft zijn elektronica gewoon binnen de ‘Wehkamp-ervaring’ kopen, licht Bramer toe aan RetailNews. “Maar aan de achterkant zitten wij aan de knoppen.” De samenwerking gaat eind oktober van start en zal gefaseerd worden uitgebreid. Het is bedoeling dat alle activiteiten en services binnen een jaar zijn geïmplementeerd.
Wehkamp richt zich vooral op mode, wonen, beauty en baby/kids en investeert voor alle andere categorieën in partnerships, zegt topman Piet Coelewij. Daarbij kunnen klanten wel gebruik blijven maken van alle services van Wehkamp, zoals bezorging de volgende dag en het gratis ophalen van retouren. Op zijn beurt stelt Wehkamp dergelijke services beschikbaar aan zijn partners. “Door onze partnerships verder uit te breiden, creëren we nog sneller een breed, relevant en verrassend assortiment voor onze klanten.”
Ben Brans 18 jul, 12:38
Reinder Koornstra 6 jul, 19:36
Mor Colenaar 6 jul, 11:27
Henk de Vente 5 jul, 12:15
Frits van der Vennen 5 jul, 01:52